...

...

środa, 21 kwietnia 2010

PYSZNA BABA GOTOWANA :)


BABA GOTOWANA
  • 1 kost margaryny
  • 6 jaj
  • 1 szkl cukru
  • 1 szkl mąki ziemniaczanej
  • 1 szkl mąki tortowej
  • 1 mały proszek do pieczenia
Żółtka ucieramy z cukrem ,tłuszcz rozpuszczamy i studzimy ,do masy żółtkowej dodajemy po trochu i na przemian mąke z proszkiem do pieczenia i zimny tłuszcz ,następnie ubijamy białka na sztywno! i dodajemy do masy delikatnie mieszając

Formę do babki smaryjemy tłuszczem i obsypujemy i środku bułką tartą ,wlewamy do niej ciastoszczelnie zamykamy formę i wkładamy do dużego garnka z wodą tak aby cała forma była do polowy w wodzie,przykrywamy drugim garnkiem tej samej średnicy i gotujemy ok 1 30-1 45 min liczac czas od zagotowania sie wody w garnku:)Gotową babke polewamy rozpuszczoną czekoladą:)
SMACZNEGO!

5 komentarzy:

  1. eee... a ja niemam specjalnej formy i gara do gotowania takiego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. aga to musisz kupić koniecznie jest pycha hi hi hi jak tylko będe miała więcej czasu wkleimy z Gosią więcej przepisów bardziej francuskich!!!:)
    Dzięki za komentarze i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. francużczyzna? nigdy nie jadłam kojaży mnie się tylko z żabimi udkami...
    dajcie te przepisy bardziej jadalne dla polaków

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mam bardzo podobny przepis na babke gotowana. rozni sie tym ze w moim jest 5 jajek i kieliszek wódki. Polecam sprobowac moja :)

    OdpowiedzUsuń