...

...

wtorek, 15 września 2015

Pasztet domowy


Kochane specjalnie dla Was mój przepyszny pasztet domowy:]


Miałam ochotę zrobić go już dość dawno ale że czasu mam mało dopiero niedawno sie za niego zabrałam.
Natchnieniem do tego była moja cudowna mama która zrobiła go i poczęstowala nim całą rodzinę.Moja córcia uwielbia pasztety ,wiec dlugo się nie zastanawiałam aby go zrobić.

Składniki które użyłam

1kg wątróbki drobiowej
1 kg łopatki wieprzowej
3 jajka
1 czerstwa bułka namoczona w wodzie i odciśnięta
czosnek
cebula
trochę bułki tartej
1 marchewka
mała pietruszka
liść laurowy hmm może 2
parę kuleczek ziela angielskiego
pieprz

To zaczynamy:]
Po uprzednim obraniu i umyciu wątróbki włożyłam ja do garnka dodałam również umyte i pokrojone w kawałki mięso z łopatki oraz surowe warzywa i przyprawy .Ugotowałam wszystko do miękkości .
Cebulę pokroiłam i poddusiłam na oleju.
w malakserze umieściłam całe mięso bez przypraw oczywiście oraz cebulkę uduszoną.


Po zmieleniu wszystkich składników dodalam bułke i jeszcze troche wymieszałam.Następnie dodałam jajka
[jak masa była juz chłodna] oraz czosnek pieprz oczywiście sól oraz majeranek .Możemy dodac jakiekolwiek zioła chcemy.Ja zrobiłam w dwóch wersjach jeden z nich był z żurawiną .
Całość nałożyłam do keksówki wcześniej wysmarowanej tłuszczem i posypanej tartą bułką badż wyłożona papierem do pieczenia.

Piekłam dość długo ale gdzieś około godziny trzeba liczyć...najlepiej sprawdzać metodą suchego patyczka
gdyż każdy piekarnik jest inny i stąd ta różnica.

Kochane radzę Wam spróbować bo to naprawdę szybki i pyszny pasztecik a przedewszystkim zdrowy :]bo domowy.
ZYCZĘ SMACZNEGO GOSIA:]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz